Gezonde magnetronmaaltijd zijn de toekomst

Gezonde magnetronmaaltijd zijn de toekomst

Heb jij al ervaring met de nieuwe generatie gezonde maaltijdservice maaltijden? Tegenwoordig zijn de magnetronmaaltijden helemaal niet zo slecht meer voor je gezondheid. Sterker nog, ze zijn erg voedzaam en bevatten veel voedingsstoffen en weinig zout. Het draagt dus op een goede manier bij aan een dieet. In dit artikel behandelen we nog enkele regels rondom dieetmaaltijden.

Oude regel: van geen of weinig koolhydraten val je af

Diëten met weinig tot geen koolhydraten waren de afgelopen jaren erg populair. Hun slechte imago is echter onverdiend. Je lichaam heeft koolhydraten nodig om goed te kunnen functioneren. Alle koolhydraten uit je dieet slopen is dan ook slecht voor je gezondheid.

  • Nieuwe regel: Vervang zoveel mogelijk “witte” koolhydraten (dus witbrood, witte rijst, etc.) door volkoren varianten. Deze doen er langer over om te verteren waardoor je je langer voldaan voelt. Probeer eens zilvervliesrijst, meergranenbrood, havermout of eet vaker bonen. Alle geraffineerde producten in je eetpatroon mogen vervangen worden door een alternatief. Deze kun je vinden in een magnetronmaaltijd.

Oude regel: Je mag helemaal niets meer van al die lekkere vette snacks

Dit is een van de regels die je met zekerheid in de problemen zal brengen. Door jezelf bepaalde dingen helemaal te ontzeggen worden ze extra aantrekkelijk. Er zal een moment komen waarop je helemaal los gaat en jezelf volpropt met juist die dingen die je niet mocht hebben. Hierdoor voelen alle dingen die goed voor je zijn aan als producten die slecht voor je zijn.

  • Nieuwe regel: Eet alles met mate. Verklaar niets maar dan ook niets tot verboden gebied. Blijf je favorieten af en toe en in kleine porties eten om er voor te zorgen dat je het vol kunt houden. Eet een paar stukjes chocolade in plaats van een hele reep. Eet een klein zakje chips in plaats van een volledige grote zak.

Oude regel: Je moet elke calorie die je eet door activiteit verbranden

Het is waar dat je minder moet eten dan dat je verbrandt als je wilt afvallen. Maar iedere calorie verbrand door sporten? Nee. Het is zelfs een ongezonde instelling omdat je lichaam dan helemaal niets meer overhoudt om zichzelf gaande te houden. Denk maar eens aan het ademhalen, je hartslag en het stromen van je bloed. Ook dat kost energie die je lichaam uit voedsel haalt. Het vraagt ongeveer 1200 tot 1500 calorieën per etmaal om dit te kunnen doen. Daarom is dat dan ook het minimale dat je per dag binnen moet krijgen. Veel mensen hebben echter meer nodig. De opwarmmaaltijden zijn in verschillende porties verkrijgbaar.

  • Nieuwe regel: Beweeg meer gedurende de dag en sport met mate. Als je gedurende de dag meer beweging neemt door b.v. op de fiets naar het werk te gaan of de trap te nemen in plaats van de lift doe je je gezondheid al een grote lol en verbrand je meer energie. Hierdoor hoef je minder tijd door te brengen in de sportschool. Het is echt niet nodig om je helemaal suf te sporten. Verbrand gewoon elke dag 200 tot 600 calorieën extra om op voor gezond afvallen.