6 tips om gezonder te eten

6 tips om gezonder te eten

1. Als je eet, moet je kauwen, kauwen en kauwen!
Eet alleen als je kalm en ontspannen bent en tijd hebt voor je voedsel.

2. Eet ‘s avonds niet te laat
In de winter moet dit vroeger zijn dan in de zomer aangezien het vroeger donker wordt en je biologische klok reageert op licht, en als we het ritme van de natuur volgen, zullen we meer ontspannen zijn en langer slapen.

3. Sla geen maaltijden over
Als we dat doen, gebruikt ons lichaam adrenaline om het voedsel dat het moet krijgen te compenseren en door te kunnen gaan. Houd je aan dat oude gezegde: eet ‘s morgens als een koning, ‘s middags als een prins en ‘s avonds als een bedelaar – Goed advies.

4. De hoeveelheid die we eten is ook belangrijk
Over het algemeen is het het beste om niet meer te eten dan wat er in je twee handen samen past. Te veel eten maakt ons moe. Eet zoveel mogelijk seizoensproducten en enkel wat in je streek voorkomt. Als we zo veel mogelijk seizoensproducten eten en enkel vers fruit en groenten die lokaal verkrijgbaar zijn eten, zitten we op hetzelfde ritme als de natuur.

5. Laat je voedsel fantastisch ruiken en er fantastisch uitzien
Probeer om verschillende groenten en verschillende verse kruiden te gebruiken om smaak toe te voegen in plaats van zout en peper. Zout trekt zuur in het lichaam aan en ook al hebben we dagelijks natrium nodig, we halen alles wat we nodig hebben uit het natuurlijke natrium dat we in groenten vinden.

6. Beweeg dagelijks

Zelfs een korte wandeling kan ons enorm helpen om normaal te blijven, en dat is belangrijk voor de spieren gezond te laten werken. Het zorgt ook voor een goede, kwalitatieve slaap.