3 tips voor een platte & strakke buik

Een groot deel van de Nederlandse bevolking kampt met overgewicht en te veel buikvet. Hierdoor is de kans op diabetes, hart- en vaatziekten groter. Maar dat is niet de enige reden waarom mensen van hun overgewicht af willen, een bikini body in de zomer is natuurlijk geen overbodige luxe. Met deze 5 tips heb jij binnen de kortste keren een platte & strakke buik.

1.Zorg voor voldoende slaap
Het klinkt vreemd, maar wanneer je weinig slaapt werkt dat niet mee aan een platte buik. In tegendeel zelfs, uit een Amerikaans onderzoek is gebleken dat mannen die 5 uur of minder per nacht slapen een groter risico lopen om buikvet te creëren.

2.Krachttraining
Als wegtrainen buikvet je doel is dan moet je voor krachttraining kiezen. Je verbrandt een hoop calorieën wanneer je je spieren traint. Daarbij is ook bewezen dat je door het doen van krachttraining je vetpercentage laag houd. Een fabeltje wat in de wereld is geroepen is dat vrouwen alleen fitness zouden moeten doen en geen krachttraining. Wil je liever niet naar de sportschool, of heb je daar gewoon geen tijd voor? Dan zijn er op internet genoeg gratis workouts te vinden die je kunt volgen op je eigen tempo.

3.Juiste voeding

Naast slapen en trainen is ook voeding een belangrijk aspect wanneer je een platte & strakke buik wilt kweken. Sterker nog wanneer je je richt op de juiste voeding verlies je sneller buikvet dan wanneer je alleen fysiek gaat trainen. Bijvoorbeeld vette vis helpt bij het krijgen van een platte buik, verminder de simpele koolhydraten zoals pasta, aardappelen en brood. Drink geen vruchtensappen meer, want hier zit enorm veel suiker in.

Conclusie

Wanneer je dus zorgt voor een gezonde levensstijl, en dus zorgt voor voldoende slaap. Kiest voor de juiste voeding, en simpele koolhydraten vermijd kom je al een heel eind. Wanneer je dan ook nog krachttraining daarbij voegt, zul je merken dat je je veel fitter gaat voelen en buikvet verliest.