Kleurcodes – ons dieet analyseren door middel van de natuurlijke kleur van ons voedsel

Kleurcodes – ons dieet analyseren door middel van de natuurlijke kleur van ons voedsel

De zomer geeft ons een fantastische regenboog aan fruit en groenten om onze maaltijden te doen leven. Kijken naar de kleur van ons voedsel is een nuttige manier om ons dieet in het oog te houden. Sommige therapeuten geloven dat we de voordelen van de verschillende kleuren kunnen krijgen door ze op te eten.

Oranje voedsel
Oranje voedsel is vooral belangrijk tegenwoordig. Ze versterken ons auto-immuunsysteem, wat iets is waarop we moeten vertrouwen om de stijgende pollutie en stress die we in de moderne wereld tegenkomen, tegen te gaan. Als je enorm veel hoest en niest, betekent dat dat je immuunsysteem aan het vechten is. Eet oranje en rood voedsel (zoals wortels, zoete aardappelen, rapen, sinaasappels, abrikozen, mango’s en sommige meloenen) en je zal snel verandering zien.

Iedereen met weinig energie of bloedziektes zal voordeel hebben bij het eten van

Natuurlijk gekleurd rood voedsel
Eens rood in ons systeem is, kan het ionen aanmaken die een elektromagnetisch veld in onze bloedsomloop dragen. Rood voedsel is een erg efficiënt tegengif voor te veel melkproducten, die slijmen in het weefsel van ons lichaam kunnen opbouwen zoals rode appels, rode paprika’s, braambessen, zwarte bessen, rode bieten, radijzen, aubergines en aardbeien.

Geel voedsel
Geel voedsel is fantastisch voor mensen die klachten hebben van hun zenuwsysteem. Als je je depressief voelt, weinig energie hebt of je ongemotiveerd voelt, kan je gele paprika’s, pompelmoes, maïs, bananen, citroenen, ananas, pastinaak en pompoenen eten voor een positieve invloed.

Groen voedsel
Groen voedsel moet veel gegeten worden aangezien het harmonie en balans brengt in je lichaam. Ze zijn perfect voor je lichaam terug sterk te maken na een traumatische ziekte, en alle groene groenten zullen je hierbij ondersteunen. Onthoud dat ze het voordeligst zijn voor je lichaam als je ze rauw of licht gekookt eet.

Sapjes zijn de ideale manier om verschillende fruit en groentesoorten te combineren en je een goede ‘boost’ te geven. Maar eet nooit te veel voedsel, aangezien dat je maag van streek zal brengen en nog meer onevenwicht in je systeem teweegbrengt.